• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tredskodom hjälp finns det något att göra?

Martin69

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
En skuld som gick till Tingsrätten. Svarade innan sista datum att jag godkände samtliga kärandes krav och min skuld. Idag kom ändå en Tredskodom. Är HELT knäckt. Förstör allt. Hur kan det bli så? Finns det något att göra? Idag vill jag ge upp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
En skuld som gick till Tingsrätten. Svarade innan sista datum att jag godkände samtliga kärandes krav och min skuld. Idag kom ändå en Tredskodom. Är HELT knäckt. Förstör allt. Hur kan det bli så? Finns det något att göra? Idag vill jag ge upp.
Överklaga!!!
För att kunna ansöka om återvinning av tredskodom måste man göra detta skriftligen inom en månad från det att tredskodomen meddelades, 44 kap. 9 § rättegångsbalken (RB), se här. Ansökan om återvinning bör även innehålla allt vad från sökandens sida erfordras för förberedelsens slutförande. Utöver det ställs det inte upp några skäl som måste uppfyllas för att man kunna ansöka om återvinning av en tredskodom.

Du bör även vara medveten om att man endast kan ansöka om återvinning av tredskodom en gång i samma mål, 44 kap. 10 § RB.
 

Martin69

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Den jag talade med säger att de inte fått in svar från mig. Jag har dock kopior på mail, bekräftelse på att jag skickat o även fått det besvarat. Kvinnan på Tingsrätten säger att de inte har några noteringar o finns inget att göra. Det MÅSTE ju gå!?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Överklaga!!!
För att kunna ansöka om återvinning av tredskodom måste man göra detta skriftligen inom en månad från det att tredskodomen meddelades, 44 kap. 9 § rättegångsbalken (RB), se här. Ansökan om återvinning bör även innehålla allt vad från sökandens sida erfordras för förberedelsens slutförande. Utöver det ställs det inte upp några skäl som måste uppfyllas för att man kunna ansöka om återvinning av en tredskodom.

Du bör även vara medveten om att man endast kan ansöka om återvinning av tredskodom en gång i samma mål, 44 kap. 10 § RB.

Fast överklaga kan han inte. Bara återvinna
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Den jag talade med säger att de inte fått in svar från mig. Jag har dock kopior på mail, bekräftelse på att jag skickat o även fått det besvarat. Kvinnan på Tingsrätten säger att de inte har några noteringar o finns inget att göra. Det MÅSTE ju gå!?

Ja, begär återvinning.
Vad var felet på skulden från början som fick den till Tingsrätten?
 

Martin69

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Att återvinna en Tredskodom är tyvärr inte lika med att få bort den som anmärkning så det kvittar.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Har varit med om liknande tyvärr
Och tredskodom ändrades till dom men fick en anmärking
Uc och andra kreditupplysningsföretag hävdar att för att anmärkning ska tas bort ska man bevisa att skulden var betald vid utfärdande
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Den jag talade med säger att de inte fått in svar från mig. Jag har dock kopior på mail, bekräftelse på att jag skickat o även fått det besvarat. Kvinnan på Tingsrätten säger att de inte har några noteringar o finns inget att göra. Det MÅSTE ju gå!?
Återvinn och skicka kopior även till kreditupplysningsföretagen och försök få bort anmärkning och återvinn i en skrivelse till tingsrätten och bifoga alla kopior och bevis du har. Du måste ju försöka i alla fall även fast det är besvärligt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Rättelse/komplettering kan dom göra men det kanske bara är vid brottmål
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
En skuld som gick till Tingsrätten. Svarade innan sista datum att jag godkände samtliga kärandes krav och min skuld. Idag kom ändå en Tredskodom. Är HELT knäckt. Förstör allt. Hur kan det bli så? Finns det något att göra? Idag vill jag ge upp.
Vad menar du här? Att du kunde betala samtliga kärande?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp